A játékban összesen tíz játszható faj (Race) van, mind másra a legalkalmasabb, így célszerű már az elején jól megválasztani, milyen karaktert kezdünk, hogy később ne kelljen egy nem megfelelő döntés miatt új karakterbe kezdenünk. Három szövetség van a játékban: Aldmeri Dominion (AD/sárga), Ebonheart Pact, (EP/piros) és Daggerfall Covenant (DC/kék). Mindhárom szövetség 3-3 országból áll, és alapértelmezés szerint szövetségenként az országokhoz tartozó 3-3 fajból választhatunk (pl.: ha High Elfet szeretnénk, akkor AD, ha Redguardot, akkor DC, ha Dark Elfet, akkor EP oldalon indul a karakter)
Aldmeri Dominion:
- High Elf (Altmer) : +15% xp a Destruction Staff skill line szinteléséhez és +1% xp
+9% magicka regen
+10% magicka
+4% sebzés Flame Shock és Frost alapú skillekre
Leginkább: magicka alapú „sebzőnek” másodsorban gyógyítónak. Kezdőknek erősen javasolt mágiás faj.
- Wood Elf (Bosmer): +15% xp a Bow skill line szinteléséhez és 10% sebzés csökkenés esésből származó sérülésekre
+21% stamina regen
+6% stamina és 1458 Poison és Disease ellenállás
3m-el közelebb lopakodhatunk a célpontunkhoz, az nélkül, hogy észrevehetne és +10% sebzés az így indított támadásokra
Leginkább: stamina alapú „sebzőknek” azoknak akik játékosok elleni játékot szeretik és szeretnek lopakodva, váratlanul támadni
- Khajiit: +15% xp a Medium Armor skill line szintelésére és +5% esély sikeres zsebtolvajlásra npc-k ellen
+20% regen az életre és +10% stamina regen
3m-el közelebb lopakodhatunk a célpontunkhoz, az nélkül, hogy észrevehetne és +10% sebzés az így indított támadásokra
+8% weapon krit
Leginkább: stamina alapú „sebzőknek”
Daggerfall Covenant:
- Breton: +15% xp a Light Armor skill line szinteléséhez és +1% az Alliance pontokhoz
+10% magicka
+3960 mágia deff (Spell resist)
-3% a magicka skillek magicka szükségletéből (3% cost reduction)
Leginkább: magicka alapú gyógyítóknak és/vagy „sebzőknek”
- Ork (Orc/Orsimer): +15% xp a Heavy Armor skill line szinteléséhez és +10% Inspiration pont mesterségek szintelésére
+6% élet és stamina
+5% a minket gyógyító hatásokra és +20% regen az életre
+4% sebzés közelharci fegyver támadásokra fizikai fegyvereknél, 12%-al kevesebb stamina sprinteléshez és +10% sprint sebesség
Leginkább: stamina alapú közelharci „sebzőknek”
- Redguard: +15% xp a One-Handed and Shield skill line szinteléséhez és +15 perc minden buff étel időtartamához
+9% stamina regen
+10% stamina
5 másodpercenként a közelharci támadások 3%-ot visszaállítanak a maximum staminából
Leginkább: stamina alapon tank és „sebző”. Kezdőknek erősen javasolt fizikai alapú faj
Ebonheart Pact:
- Dark Elf (Dunmer): +15% xp a Dual Wield skill line szintelésére és 50% sebzés csökkenés környezeti lávától
+6% magicka és stamina
+3% magicka és 2079 Fire ellenállás
7% tűz alapú sebzés és +2% Frost és Shock sebzés
Leginkább: magicka alapú, tüzet használó „sebzőnek”
- Argonian: +15% xp a Restoration Staff skill line szinteléséhez és +50% úszási sebesség
+3% max magicka és bármilyen bájital használatakor +12% élet, magicka és stamina visszatöltése
+9% élet és 1485 Poison és Disease ellenállás
+5% minden gyógyító készségünkre és minden minket érő gyógyításra
Leginkább: tank vagy healer
- Nord: +15% xp a Two-Handed skill line szintelésére és +15 perc minden buff ital időtartamához
+6% stamina és +20% regen az életre
+9% élet és 2079 Frost ellenállás
6% sebzés csökkenés minden minket érő sebzésre
Leginkább: stamina alapú tanknak
Ezeket a fajokat másik szövetségben is elkezdhetjük, amennyiben megvan az “Adventurer Pack” a Crown Store-ból (1900 Crown), illetve a tizedik fajhoz szintén kell némi Crown. A Digital Imperial Edition Upgrade 2100 Crown, és ez tartalmazza az Imperial fajt.
- Imperial: +15% a One-Handed and Shield skill line szinteléséhez és +1% az általunk gyűjtött aranyra
+12% élet
+10% stamina
a közelharci támadásoknál 10% esély van, hogy visszatöltsenek 6% életet
Leginkább: stamina alapú tanknak