Státusz effektek

A státusz effektek (Status Effects) fontos hatások az ellenfél lehetőségeinek csökkentésére.

Ezek lehetnek Elemental effektek:

  • Chilled, a fagyás egy formája, ad egy 40%-os lassítást 5mp-re. Jég alapú sebzések válthatják ki (Frost staff, frost enchant fegyverben, Ice Comet (mages guild ulti) és jég alapú warden skillek)
  • Concussion, az ájulás egy formája, ahol az érintett a Minor Maim debuffot kapja, azaz 15%-al kevesebbet sebez 4mp-ig. A lightning azaz villám alapú sebzések válthatják ki (sorcerer Storm Calling készségek, lightning staff támadások, és shock enchantok)
  • Burning, azaz égés, 3mp-ig (háromszor sebez, induláskor, 1,5mp-nél és a végén 3mp-nél)

Esély ezek működésbe lépésére:

  • Fegyver Enchantok: 20% (pl.: Flame Enchant)
  • Skillek: 10% (pl.: Force Pulse)
  • Területsebző skillek: 5% (pl.: Elemental Ring)
  • Idő alapú (DoT) skillek: 3% (pl.: Burning Embers)
  • Területre ható idő alapú (AoE DoT) készségek: 1% (pl.: Wall of Elements)

A fenti hatásoknak kétszeres az esélye Destruction Staff használatakor, amennyiben az Elemental Force passzív ki van váltva, illetve Damage Shieldet használó ellenfeleknél ez nem lép működésbe.

Disabling effektek, azaz az ellenfél elveszti az irányítást a karaktere felett, ezek mind Hard CC, azaz Crowd Control effektek:

  • Knocked Down, itt a karakter földre kerül, és nem tud mozogni, vagy skilleket indítani 2-3,5mp-ig (skillfüggő az időtartam)
  • Stun, ájulás. Itt karakterünk áll, és nem tud mozogni vagy támadni
  • Off balance, az ájulás egy formája, ahol nincs irányítás a karakter felett, viszont sebzés hatására ez megszűnik. Heavy attackkal földre küldhetjük az ellenfelet (Knocked down) illetve az off balance idejére többet sebezhetünk az ellenfélre. Amennyiben blokkolunk egy heavy attackot, vagy megszakítjuk az ellenfél bizonyos skilljeit, akkor off balance helyzetbe kerülnek.
  • Disoriented, mikor “megfagy” a karakter/ellenfél. Ha sebezzük, akkor megszűnik ez a hatás. A Stun kivédhető blokkolással, a Disorient viszont alkalmas blokkoló ellenfelek blokkjának feloldására.
  • Silenced, itt nem tud az érintett magicka alapú készségeket használni. Van lehetőség mozogni, és stamina alapú készségeket használni
  • Feared, az érintettek elvesztik az irányítást karaktereik fölött és a karakterek elfutnak a készség használója közeléből.
  • Pull, azaz a célpontot magunkhoz húzzuk. Bossok, és immunis ellenfelek nem húzhatóak
  • Knockback, mikor az ellenfelet tőlünk ellökjük.

Bossokra a fentiek többsége, illetve CC-immunis ellenfelekre ezek nincsenek hatással.

A Soft CC effektek a következőek:

  • Immobile, vagy rooted, mikor az ellenfél tud készségeket használni, viszont nem tud mozdulni az adott helyről
  • Snared, azaz lassítás, mikor az érintett tud skilleket használni, viszont a mozgása jelentősen lassabb

Egyéb hatások:

  • Taunted, PvE-ben fontos hatás, a használója ezzel tudja irányítani a mobokat, és bossokat, hogy őt (a tankot) támadják, és ne az egész csapatot, így csökkentve az esélyét, hogy a csapattagokat ledarálják a mobok/boss. PvP-ben inkább csak pár szett bónuszainak működésbe léptetésénél van jelentőssége.
  • Blind, növelt esély, hogy az ellenfél támadásai sikertelenek lesznek
  • Bleed, vérzés, ez balták másodlagos hatása (idő alapú fizikai sebzés, DoT) illetve pár fegyver skill része/szett bónusza. Általában 10mp-ig tart
  • Poisoned, mérgezés. Méreg alapú sebzések és Poison enchantok válthatják ki. általában 12mp-ig tart, és összesen hétszer sebez. Kezdéskor és minden 2mp-enként. Időnként a Minor Defile deboffot is elindítja, ami 15% gyógyíthatóság csökkentés, de ez skilltől függ.
  • Diseased, azaz fertőzés. Rövid időre az érintettre kerül a Minor Defile debuff, azaz 15%-al csökkenti a bejövő gyógyításokat.
  • Immovability, azaz immunitás a Hard CC effektekre. Ez CC-Break-el (két egérgomb egyszerre, mint Bash), bizonyos italokkal, vagy a heavy armor aktív skilljével érhető el. Továbbá a Hard CC végén és bizonyos effekteknél (pl.: Pull-oda húzás lánccal) után azonnal aktiválódik és ez 7mp-ig tart.

Szabadulás és védekezés a fentiek ellen:

  • Break Free, vagy CC break. Staminába kerül és Stun, Disorient és Knockdown esetén működik és a 7mp-es védelmet kapjuk utána következő Hard CC-ig
  • Dodge, félreugrás, ez Immobile/Root-ból ad lehetőséget menekülni. Staminába kerül, és egy debuffot kapunk. Amennyiben 3mp-en belül újra félreugrunk, dupla mennyiségű staminánkba kerül. A szabaduláson kívül egycélpontos támadások ellen ad esélyt, illetve a gyors helyváltásnak még lassítás esetén is fontos szerepe van, hogy egy területsebző skillből időben kijuthassunk.
  • Clense/Purge/Purify, azaz a káros hatásoktól megtisztítás. Bizonyos skillek alkalmasak minket érő káros hatások eltávolítására.
  • Block, a Disorient és Fear kivételével véd a Hard CC-k ellen. Valamennyi sebzés így is érhet minket, és staminánkba kerül, illetve nem kapunk immunitást utána, viszont végig tudjuk irányítani a karakterünket.
  • Reflect, a minket érő támadás visszaverése. Ez csak bizonyos egy célpontos készségek ellen ad védelmet. Ultit, területsebző skillt, és Channeled (azaz a támadó és a célpont közt egy bizonyos ideig tartó, tehát nem egy egyszerre érkező) támadást nem lehet visszaverni
  • Invisibility, láthatatlanság. Kis időre eltűnhetünk az ellenség elől, és ha nincs rajtunk késleltetett hatású sebző skill vagy debuff, akkor lehetőség van helyváltoztatásra, regenre, öngyógyításra, azaz lehetőség van vagy felkészülten támadni, vagy hagyni az ellenséget és odábbállni
  • Snare Break, lassításból való szabadulás